Стробоскоп для встановлення запалювання: як вибрати, принцип роботи, види
Стробоскоп для запалювання - це різновид діагностичного інструменту для авто, який дає змогу правильно встановити момент запалювання в автомобілі.
Якщо в автомобілі встановлений неправильно момент запалювання, то це може призвести до перевитрати палива, зносу двигуна і, як наслідок, до його виходу з ладу. Стробоскоп запалювання допомагає встановити оптимальний кут випередження запалювання, що важливо для правильної роботи ДВЗ.
Принцип роботи стробоскопа для встановлення запалювання
Стробоскоп приєднується до системи запалювання авто і коли свічка запалювання спрацьовує стробоскоп пускає спалах світла. Ці спалахи синхронізовані з обертанням колінчастого вала ДВЗ. Двигун запускається на холостих обертах. Так само попередньо мають бути розставлені мітки. Перша мітка розміщується на колінвалі, інша на корпусі двигуна.
У момент спалаху стробоскопа обидві мітки здаються не рухомими, що дає змогу побачити кут запалювання. Якщо кут випередження запалювання правильний, то мітки будуть розташовані одна проти одної. При зміщенні міток необхідно проводити регулювання запалювання.
На що слід звернути увагу під час вибору стробоскопа запалювання?
- технічні характеристики стробоскопа
- підключення стробоскопа до живлення (власні елементи живлення або від автомобільної мережі (клеми)
- мінімальна частота спалахів (має дорівнювати частоті обертання колінчастого вала, оптимальний варіант - частота 50 Гц)
ВАЖЛИВО! Стробоскоп для виставлення запалювання авто має обмежений ресурс роботи: коректно стробоскоп працює перші 10 хв. У цей період часу бажано провести всі необхідні роботи.
Переваги у використанні стробоскопа для виставлення запалювання
- Точність. Стробоскоп дає змогу точно налаштувати момент запалювання ДВЗ
- Швидкість і зручність. Використання стробоскопа для запалювання спрощує процес налаштування ДВЗ
- Діагностика. Стробоскоп дає змогу визначити проблеми із системою запалювання двигуна
- Адаптація. На сьогодні стробоскопи можуть перевіряти запалювання на різних обертах ДВЗ
Види стробоскопів для діагностики запалювання двигуна
- Лампові стробоскопи. Основу їхньої роботи складають лампи розжарювання або ксенонові лампи
- Світлодіодні стробоскопи. Як джерело світла використовуються світлодіоди
- Індуктивні стробоскопи. Працюють за принципом індукції. Не вимагають прямого підключення до свічок запалювання.
- Мультифункціональні стробоскопи. Цей вид вирізняється наявністю додаткових функцій: вимірювання обертів двигуна, перевірка кута випередження запалювання, контроль системи зарядки.
- Цифрові стробоскопи. Застосовуються для точного налаштування запалювання в сучасних автомобілях з електронними системами.
Стробоскопи для виставлення запалювання, як правило, використовуються з бензиновими двигунами, але зустрічаються так само і дизельні стробоскопи. Стробоскоп дизельний дозволяє синхронізувати роботу ПНВТ з роботою двигуна. Регулювання запалювання в дизельних двигунах використовується для налаштування оптимальної роботи двигуна, щоб уникнути перегріву, втрати потужності або надмірного виборосу вихлопних газів.
Сьогодні на ринку представлений великий асортимент стробоскопів від різних виробників. Під час його вибору необхідно розуміти, які завдання планують проводити, щоб максимально підібрати стробоскоп за функціоналом.